mandag 2. august 2010

Lavkarbopannekaker og kokoslapper


Aurora er min vennine og lille helt, og jeg er jo nødt å anbefale matrettene hennes til andre. Sjekk ut bloggen hennes http://billysbule.blogspot.com/. Her har jeg oppskriften til pannekaka fra + bilde.

Som Aurora skriver, så tar du egg og den feiteste kokosmelka og blander sammen. Jeg veit ikke helt blandingsforholdet, tar det meste på feelingen. Som Aurora skriver kan du ha oppi kokosmasse, knuste linfrø og krydder om du vil, eller annet som måtte være godt. Vil du ha pannekaka søtere kan stevia/sukrin funke, litt bær kan jo også sette smak. Personlig har jeg bare forsøkt meg på lapper. Disse lagde jeg i vinter og de var gode og mettende. Egentlig skulle jeg bake kake, men kaker og meg blir skjelden noe tess. Derimot kunne pannekakelignende kokoslapper fungere. Ingredienser var kokosmel fra helsekost, sukrin og jeg trur også vi hadde oppi Cocosa kokosfett. Personen som spiste, tålte ikke egg, så vi brukte linfrøavkok som bindemiddel (se innlegg om linfrø). Kokoslapper var en fin liten dessert - og veldig godt med kanel på! (obs: de detter lett fra hverandre) Kokosmel kan sikkert også fungere i pannekaker hvis du vil ha deigen litt fyldigere

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar